Köpvillkor

Handla hos 08-Pokaler Prishuset - villkor.

Så här går det till:

För att handla i 08-Pokaler Prishusets webshop måste du vara 18 år fyllda eller äldre.
Avtal om köp träffas i och med att du som kund får ordern bekräftad via e-mail efter lagd order och slutförd betalning. I bekräftelsen anges orderns prisuppgift.

När du handlar hos 08-Pokaler Prishuset så kan du göra det direkt i webshoppen, skicka din order i ett mail till tom@prishuset.se , ringa oss på 08-765 25 37 eller 08-17 86 86, eller komma in i butiken på Propellervägen 12 i Täby/Hägernäs och i Citybutiken Hantverkargatan 79 i Stockholm /Fridhemsplan.

När du lägger ordern är det viktigt att du anger önskat leveransdatum. Det underlättar för vår planering och att du får din beställning i rätt tid.


Leveranstid:

På ordern anger du önskat leveransdatum, något som vi alltid försöker uppfylla!

För lagervaror är leveranstiden normalt 3-5 arbetsdagar, för beställningsvaror normalt ca 10 dagar.

Under vissa period har vi mer att göra och då kan leveranstiden bli något längre. Är du osäker på om du ska hinna få din order - kontakta oss och stäm av!


Beställda produkter kan skickas till er eller hämtas i butiken i Täby, Propellervägen 12 i Hägernäs eller Citybutiken, Hantverkargatan 79 vid Fridhemsplan - öppet för utlämning vardagar 10.00 - 18.00.


Personuppgifter:

I samband med registrering och beställning av din weborder godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. 08-Pokaler Prishuset skyddar dina personuppgifter enligt personuppgifts-lagen. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.


Betalningsalternativ:

I webshoppens kassa väljer du betalningssätt:


1) Kortbetalning, minsta ordervärde 100 kr. Exp.avgift 49 kr.
Du kan betala med VISA och Mastercard.
Vi samarbetar med DIBS som är Nordens ledande betalväxel. All betalinformation krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföringen till DIBS och inga uppgifter registreras eller sparas av oss. För att kunna genomföra köp/kortbetalning krävs ett Svenskt kort och en Svensk IP-adress.

2) Faktura 14 dagar, minsta ordervärde 100 kr. Fakt.avgift 49 kr.
Som alternativ till kortbetalning kan du välja tjänsten KLARNA Faktura, ett samarbete vi har med finansföretaget Klarna. För att få köpa mot faktura måste du vara fyllda 18 år.

Vidare måste den angivna adressen stämma överens med din folkbokföringsadress. Samtliga köp/kunder genomgår en kreditupplysning hos Klarna innan fakturakrediten godkänns. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta på 24%. Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor (klicka på länken /deras logotype längst ned till vänster på sidan).

3) Har du gjort din beställning via telefon, e-post eller besök i någon av våra butiker och är godkänd för faktura är betalningstiden 5 - 14 dagar, beroende på vad som har godkänts. För pappersfaktura tillkommer 49 kr. Om du kan ta emot fakturan via e-post, utgår ej fakturaavgift under förutsättning att fakturan är över 500 kr.

4) Kort vid avhämtning i våra butiker: City-Hantverkargatan 79/Fridhemsplan och Täby Hägernäs - Propellervägen 12
minsta ordervärde 50 kr


Priser och frakt

1) Angivna priser gäller tillsvidare.

2) Förening/privatperson:

Vi skickar din order med postens 1:a klassbrev, varubrev eller privatpaket.
Paket till privatperson kostar 85 kr/st. Vi använder oss normalt av DHL-Servicepoint. Du får en SMS-avisering till din mobiltelefon och får hämta ut ditt paket på närmaste DHL-Servicepoint. Moms ingår i angivna priser.


3) Företag:

Vi skickar din order med postens 1:a klassbrev, varubrev eller företagspaket.
Paket till företag kostar 135 kr/st. Vi använder oss av DHL-paket och leverans sker till av er angiven adress dagtid.
Moms tillkommer på angivna priser.

4) Bud inom StorStockholm sker med Bring Express (leverans mellan 10.00 - 17.00 och kunden får ej ha stängt för lunch).


Ångerrätt och reklamation:

När du handlar via internet gäller lagen om Distansavtal.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt under förutsättning att varan är oanvänd. Det gäller dock ej på varor som är graverade enligt din order - specialtillverkade varor.
Returfrakten i samband med ångerrätt betalas av kunden.

Vid skador eller andra fel på produkten så ersätts du med en ny produkt efter att du har skickat tillbaka den defekta produkten till oss. Självförvållade skador samt användningsslitage ersätts ej.

Vid hantering av reklamation tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

Så här gör du när du ska reklamera en produkt:

1. Ring eller maila till oss så snart du upptäcker felet.
2. När du pratat med oss skickar du tillbaka den defekta varan.
3. När vi har tagit emot och godkänt reklamationen, ersätter vi dig med ny produkt samt för din returfrakt.

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsränta debiteras med 24%. Lagstadgad påminnelseavgift tas ut med 50kr.



Avtalskund

Kund som tecknar lojalitetsavtal med Prishuset erhåller rabatt. För mer information, kontakta Prishuset.