Köpvillkor

Handla hos Svenska Idrottspriser Prishuset Wiel AB - villkor.

Så här går det till:

För att handla i Prishusets webshop måste du vara 18 år fyllda eller äldre.
Avtal om köp träffas i och med att du som kund får ordern bekräftad via e-mail efter lagd order och slutförd betalning. I bekräftelsen anges orderns prisuppgift.

När du handlar hos Prishuset så kan du göra det direkt i webshoppen, skicka din order i ett mail till info@prishuset.se , ringa oss på 08-765 25 37 eller komma in i butiken på Propellervägen 12 i Täby/Hägernäs och i Citybutiken Hantverkargatan 79 i Stockholm /Fridhemsplan.

Tänk på att priserna i webshopen gäller för order som läggs i webshopen som ett resultat av att ni själva gör en del av vårt administrativa arbete - ordern är normalt klar när den kommer som en webshopsorder.

Vid manuella order kan vissa avvikelser förekomma, beroende på i vilken omfattning ni önskar hjälp och service. Exempel: minsta gravyrkostnad per order (för närvarande 195 kr) vid manuell order, önskemål om att skapa layout och skicka korrektur, justera layout, skicka ny korrektur etc.

Vid manuell order sparar helfärdiga original kostnader för er.
Vid order i webshopen mailas färdiga original till oss på info@prishuset.se när ni önskar egen layout inklusive exvis en logga. Originalet behövs då som en vektoriserad eps-fil.

Om ni inte bifogar färdigt original och önskar en layout med logotype, kontaktar ni oss och vi hanterar ordern manuell och ger er kostnadsuppgift.


När du lägger ordern är det viktigt att du anger önskat leveransdatum. Det underlättar för vår planering och att du får din beställning i rätt tid.


Leveranstid:

OBS för panikorder/leverans som kräver kvällsarbete alt helgarbete debiteras en extra avgift från 500 kr och uppåt beroende på omfattningen av jobbet!

På ordern anger du önskat leveransdatum, något som vi alltid försöker uppfylla!

För lagervaror är leveranstiden normalt 3-5 arbetsdagar, för beställningsvaror som vi ej har i lager, normalt ca 10 dagar.

Under vissa period har vi mer att göra och då kan leveranstiden bli något längre. Är du osäker på om du ska hinna få din order - kontakta oss och stäm av!


Beställda produkter kan skickas till er eller hämtas i butiken i Täby, Propellervägen 12 i Hägernäs  öppet för utlämning vardagar 10-17.


Personuppgifter:

General Data Protection Regulation (GDPR) är en ny EU-förordning som ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PUL) och träder i kraft 25 maj 2018 och gäller i hela EU.

I samband med registrering och beställning av din weborder, e-postad order eller telefonorder, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

Prishuset värnar om din integritet och vår målsättning är att alltid skydda dina personuppgifter efter bästa förmåga. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. Läs mer om vår dataskyddspolicy längs ned på sidan.


Betalningsalternativ:

I webshoppens kassa väljer du betalningssätt:


1) Kortbetalning, minsta ordervärde 200 kr. Som ordervärde räknas ej exp.avgift eller frakt. E
Du kan betala med VISA och Mastercard.
Vi samarbetar med DIBS som är Nordens ledande betalväxel. All betalinformation krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföringen till DIBS och inga uppgifter registreras eller sparas av oss. För att kunna genomföra köp/kortbetalning krävs ett Svenskt kort och en Svensk IP-adress.

2) Faktura 14 dagar, minsta ordervärde 200 kr. Som ordervärde räknas ej  eventuella avgifter såsom frakter.
Som alternativ till kortbetalning kan du välja tjänsten KLARNA Faktura, ett samarbete vi har med finansföretaget Klarna. För att få köpa mot faktura måste du vara fyllda 18 år.

Vidare måste den angivna adressen stämma överens med din folkbokföringsadress. Samtliga köp/kunder genomgår en kreditupplysning hos Klarna innan fakturakrediten godkänns. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta på 24%. Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor (klicka på länken /deras logotype längst ned till vänster på sidan).

3) Har du gjort din beställning via telefon, e-post eller besök i någon av våra butiker och är godkänd för faktura är betalningstiden 5 - 14 dagar, beroende på vad som har godkänts. För pappersfaktura tillkommer 50 kr. Om du kan ta emot fakturan via e-post, utgår ej fakturaavgift under förutsättning att fakturan är över 500 kr.


Priser och frakt

1) Angivna priser gäller tillsvidare.

2) Förening/privatperson:

Paket/försändelse till privatperson kostar 150 kr/st - Fraktfritt för ordervärde över 3000 kr.
Vi använder oss av DHL-Servicepoint. Du får en föraviseringa via mejl där det framgår sändningsnummer och var du kokmmer att kunna hämta ut ditt paket, samt en SMS-avisering till din mobiltelefon som bekräftar när och var du får hämta ut ditt paket. Moms ingår i angivna priser.



3) Företag:

Paket till företag kostar 195 kr/st - Fraktfritt för ordervärde över 3000 kr.
Vi använder oss av DHL-paket och leverans sker till av er angiven adress dagtid.

Moms tillkommer på angivna priser.

4) Bud inom StorStockholm sker med Bring Express (leverans mellan 10.00 - 17.00 och kunden får ej ha stängt för lunch). 


Ångerrätt och reklamation:

När du handlar via internet gäller lagen om Distansavtal.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt under förutsättning att varan är oanvänd. Det gäller dock ej på varor som är graverade enligt din order - specialtillverkade varor.
Returfrakten i samband med ångerrätt betalas av kunden.

Vid skador eller andra fel på produkten så ersätts du med en ny produkt efter att du har skickat tillbaka den defekta produkten till oss. Självförvållade skador samt användningsslitage ersätts ej.

Vid hantering av reklamation tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

Så här gör du när du ska reklamera en produkt:

1. Ring eller maila till oss så snart du upptäcker felet.
2. När du pratat med oss skickar du tillbaka den defekta varan.
3. När vi har tagit emot och godkänt reklamationen, ersätter vi dig med ny produkt samt för din returfrakt.

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsränta debiteras med 24%. Lagstadgad påminnelseavgift tas ut med 50kr.



Avtalskund

Förenings- och/eller företagskund som tecknar lojalitetsavtal med Prishuset, erhåller rabatt. För mer information, kontakta Prishuset.

Dataskyddspolicy:

Personuppgifter

Vi värnar om din integritet och vår målsättning är att alltid skydda dina personuppgifter efter bästa förmåga. Det är vår målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Med denna policy vill vi förtydliga vilken slags information vi samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på vår webbplats i samband med köp, intresseanmälan, prenumeration på nyhetsbrev, frågeformulär eller annat utlämnande av uppgifter så samtycker du till behandling av dina personuppgifter enligt nedan.

08-Pokaler Prishuset Wiel AB, Propellervägen 12, 18362 Täby, Sverige, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på webbplats genom cookies. De uppgifter som vi kan komma att behandla är:

  • Privatpersoner/kunder/förnamn, efternamn
  • Företagskunder/föreningskunder, kontaktperson förnamn, efternamn
  • Personnummer/ organisationsnummer och skatterelaterade nummer
  • Postadress
  • Telefonnummer
  • E-postadress(er)
  • IP-adress

Följande fall är exempel på när sådan information kan komma att samlas in, behandlas, uppdateras eller lagras:

  • När du lämnar information genom att fylla i onlineformulär på vår webbplats. Detta inkluderar information som lämnas då du registrerar dig för att lägga order i vår webshop.
  • När du kontaktar oss kan vi komma att spara uppgifter från korrespondensen.
  • När du slutför beställningar via webbplats, mail eller telefon.
  • När du besöker vår webbplats och får tillgång till resurser kan vi komma att samla in data med hjälp av cookies (se nedan för mer information om cookies).
  • När du handlar med oss, inklusive förfrågningar om erbjudanden, prisuppgifter etc. I sådana fall kan insamlingen av personuppgifter också vara nödvändig för att slutföra handelsavtalet.
  • När du lämnar information till oss på mässor eller andra sälj- eller marknadsföringsevent.

Hur använder vi dina personuppgifter?

Uppgifterna kan användas för identifikation, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post samt för marknadsföring om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund.

Informationen vi har om dig kan tillexempel användas:

  • För att fullgöra de skyldigheter som följer av eventuella avtal som har ingåtts mellan dig och oss.
  • För att följa eventuella juridiska och/eller lagstadgade skyldigheter i enlighet med relevant lagstiftning.
  • För att säkerställa att innehållet på vår webbplats presenteras på bästa sätt för dig och din dator.
  • För att förse dig med information, produkter eller tjänster som du begär av oss eller som vi tror kan intressera dig.
  • För att du ska kunna delta i våra tjänsters interaktiva funktioner när du väljer att göra det.
  • För att meddela dig om ändringar i våra produkter och/eller tjänster.
  • För att meddela dig om ändringar i våra öppettider.

Om du är en befintlig kund kan vi komma att kontakta dig via e-post, tryckta medier eller på annat sätt med information om varor och tjänster som liknar dem som var föremål för en tidigare försäljning till dig.

Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra vår webbplats.

08-Pokaler Prishuset delar inte sina kunders, leverantörers och/eller deras anställdas personuppgifter med någon tredje part i marknadsföringssyften.

08-Pokaler Prishuset använder ibland Googles annonstjänster. Du kan läsa mer om Googles insamling, delning och användning av data här.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder. Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs inloggningsuppgifter för att få tillgång till uppgifterna.

08-Pokaler Prishuset använder sig även bl.a. av SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). Du som kund behöver kontrollera att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

Hur länge sparas mina personuppgifter?

Om du är registrerad kund hos 08-Pokaler Prishuset sparas dina uppgifter så länge vi har ditt medgivande och uppgifterna behövs för ändamålet. Du kan när som helst be oss radera dina uppgifter. Om du inte är en registrerad kund sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra 08-Pokaler Prishuset åtaganden gentemot dig, t.ex. för att uppfylla leverans och garantiåtaganden.

Dina uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande lagstiftning.


Cookies

För att ge dig som besökare en så bra upplevelse av våra webbplatser som möjligt använder 08-Pokaler Prishuset cookies. Cookies används för att vi ska kunna se de val du tidigare gjort på vår webbplats och för att ge oss möjlighet att förbättra vår webbplats. Cookies används även för att mäta trafiken på vår webbplats och för statistik.